Sunday, January 31, 2010

Percutian...

++ Mak dan Adik ( Adik bongsu ) ++

++ Tengok apa tu Phia ?? ++

++ Amboi ramai bodyguard kamu ye Phia?? ++

Bila sebut pasal cuti, maka bermacam-macam perkara yang menjengah di kotak fikiran..Ada yang nak melepak sahaja dirumah, bagi kaki jalan..Maka memang tak duduk diam..Nak berjalaaaaan saje...Jadi bersempena cuti akhir tahun baru-baru ni..Aku mengajak family aku untuk bercuti..Kemana??? Haaaa....dekat jer..Bukit Gambang Water Park...Memang cantik tempatnye...Ala-ala Sunway Lagoon camtu laaaa....
Alkisahnya, destinasi ni memang sudah lama bermain dibibir aku..Tapi waktu dan keadaan membataskan niat..Tapi akhirnya plan itu berjaya juga...Heheheh...Kami bertolak seawal jam 10.00 pagi dengan 2 buah kereta..Konvoi kami tiba di BGWP tepat jam 1.00 tengahari..Alhamdulillah takdalah ramai orang..So kami masuk dengan cepat dan senang...Tiket masuk agak murahlah..RM19.90 untuk dewasa dan RM12.90 untuk kanak-kanak..Tapi dengar-dengar khabar, tarif masuk akan dinaikkan tahun 2010..So itulah sebab aku beriya ajak pergi awal..Hehehe..Kalau tidak tebal lagi laa duit kene keluar..Hehehehehe...

++ Abah dan Mak ++

Ok mula-mula masuk tu..Peghok laa sket..Iyer laaa tak biasa main air ramai-ramai..Selalu mandi Sungai Pahang ngan kawan-kawan jerk..Pakai seluar pendek tanpa pikir panjang..Terus terjun..Tapi situasi disini berbeza..Tengok orang pakai seluar tak cukup kain..Buat aku pikir kali kedua..Tapi kalau malu..Bile lagik???!! Apa lagi aku pon tukar pakaian dengan berseluar trek dan baju t-shirt..Nampak kampung jerk..Tapi haku peduli ape..Aku bayar aku punye suke laaa...Heheheh...Mula-mula malu juga..Cuma bermain di gigi air saje..Tapi lama2..Sakan pulak..Ngalahkan budak-budak...Hehehe sampai kembang kulit dijari kaki dan tangan...Hehehehe..Poyo tak??

++ Alahai Phia..Bile laa pok sedaro ko ni nak naik..Letih dah nenek tunggu ni..Waaa.. ++

2 comments:

LINA said...

amboi mesranya pasangan 2 joli te. bila masanya lepas ke sini ni?tok nyinggoh lalu ke umoh,x jauh mana dah tu.

Chenoreans said...

kome pegi time cuti aritu..bukan taknok nyinggoh..keknye..badan naik kembang dah duk berendam dlm air..hehehe jadi balik jerk laaaa...abih naik kecut ke blakenye...hahaha