Tuesday, November 17, 2009

Jenuh...

Hujan turun lagi..Bumi Parit Buntar basah sejak seminggu ini. Dikatakan bahawa, Mikail A.S membawa turun rezeki daripada Allah SWT melalui hujan..Kerana hujan adalah punca kepada segala rezeki..Mengapa?? Kerana dengan hujanlah dapat menyuburkan tanah, memberi bekalan air yang secukupnya kepada makhluk bumi..Tanpa hujan?? Maka bumi akan kontang dan tidak subur..Ini sudah pasti menyulitkan keadaan, seterusnya jika hujan tidak turun, maka akan matilah segala makhluk bumi, termasuklah manusia..Tapi bagaimana kalau hujan tak berhenti-henti dan mengakibatkan banjir?? Haaa itu lu pikirlah sendiri..Allah berfirman dalam Quran yang mafhumnya.." Jika kamu bersyukur, maka aku akan tambahkan rezeki kamu, dan jika kamu kufur( tidak bersyukur), maka ingatlah azab-Ku amatlah pedih".Fikir-fikirkan..Manusia ni memang banyak kerenah..Kalau hujan pun mengeluh, tak hujan pun mengeluh...Jadi mau apa???!!! Apa jua keadaan yang melanda..Maka basahilah lidah dan bibir itu dengan lafaz keramat..Alhamdulillah..Haaa itu tanda orang yang pandai bersyukur...

Ok itu mukaddimah aje..Saja..Sebab dalam kesejukan ni..Fikirannya melayanglah..Kadang-kadang aku tak tahu nak tulis apa kat sini..Tapi kalau tak tulis..Dia tak puas..Rasa nak tulis juga..Haaa kalau dirujuk kepada mak aku..Gerenti dia akan kata, penyakit GATEEE(gatal)...Huhuhu...

Apa yang berlaku hari ini??

6.00 pagi - Bangun tidur
7.00 pagi - Bertolak ke sekolah
2.30 tghari - Balik kerumah
3.30 - 5.00 petang - Megheluh ( Tidur )
8.00 - 10.00 malam - Pusat Bimbingan Mumtaz ( PBM )
12.30 tghamalam - Megheluh sekali lagi..
6.00 pagi - Esok??? Agak-agak masih boleh bangun lagi ke tidak? Hanya Allah saja yang tahu..

Haaaa inilah rutin aku , boleh kata setiap hari..Tidaklah penuh sangat..Asalkan tidak membuatkan aku rasa bosan...

- Ragam di Pusat Bimbingan Mumtaz -
Pusat ini aku buka secara usahasama bersama kawan-kawan aku

++Telatah Kimie, Alia dan Zaffuan..Apalaa yang sebok sangat tu++

++Zarif sebok mengajar kawannya si Aiman mengeja++


++Haa mai beli..Barang murah nie..Hang beli satu dapat satu hehehe..Alia (tengah) paling kuat buat bising dan pandai bercakap++



++Zarif nak balik ke tue..Budak ni memang manja dengan aku..Kalau nak mengaji mesti nak duduk atas riba..Hehehe..3 tahun umurnya++


++Haa inilah pintu masuk ke Pusat Bimbingan Mumtaz yang aku dan kawan buka di Taman Kerian Permai++

Dah masuk 2 tahun pusat ini beroperasi..Banyak kenangan pahit manis semasa mula-mula membuka pusat ini.Kami menyewa di rumah kedai ( Tingkat atas ) di Taman Kerian Permai.

P/S : Mak Ndak LINA. pasal demo tu nanti kita bincangkan yeeee....

2 comments:

musmaik said...

Salam..wa..sudah bagus..ada pusat bimbingan sendiri..hehe..bile pulak nak bimbing anak sendiri????kuang2...

Chenoreans said...

kene blajo bimbing anok org dulu..pastu baru bimbing anak sendiri...hahahaha...daku masih kecil dalam bab ini...hehehe