Sunday, November 29, 2009

Kesempitan..Kesuntukan...

Sebenarnya aku memang banyak perkara yang nak aku kongsikan disini..Tapi almaklumlah...diri ini biarpun mudah tapi penyakit lupa menghantui diri...Sebenarnya bukan lupa..Tapi tak cakna...Dahlah nak update blog ni kene mengharungi onak dan ranjau berduri....Terpaksa ke Temerloh dari Chenor...Chenor ni bukanlah kuno sangat..Tapi dek kerana pokok yang merimbun maka coverage internet tak berapa sampai ke situ..Hehehe ( Pandailah cover )..Hah..Berbalik kepada perihal updating blog aku tadi..Aku terlupa bawa wayar pengecas laptop ni..Bateri pun dah nak abih..Tinggal nyawa-nyawa ikan jer..Anak harun.....!!!! Bandar Temerloh yang indah permai ini pula..Nak mencari cyber cafe, takde pula yang open..Sah!!! Beraya sakan orang cyber ni...So aku terpaksalah memaksimumkan bateri laptop aku ni sehingga ke titisan darah yang terakhir..Hehehe..
Ok bercerita ringkas pasal raya korban ni..Aku berkesempatan nak attach gambar..Nantilah aku masukkan kemudian...Sebab takde peluang..Bateri laptop nak habis...
Tahun ni family besar aku buat korban 2 ekor lembu..Alhamdulillah semuanya berjalan lancar seperti yang dirancang..
Pada pagi hari raya aku dan mak serta adik beradikku pergi ke Bukit Damar...Eh!!! Bukan nak mencari damar...Tapi beraya laaaa...Dirumah nenek saudaraku ( Adik kepada wan aku )..Lama juga aku tidak kesana...Apabila dah berada disana, aku bertemu dengan beberapa orang saudara mara disana...Makanan yang dihidang memang best dan mantap laaaa...Laksam oooo...Sllluuurrrpp memamg menyelerakan..( Tapi bagi aku semua yang boleh dimakan memang menyelerakan )...Hehehehe...
Duduk bersembang dengan mereka, maka banyaklah cerita yang dibincangkan..Antara yang menjadi topik panas ialah, NIAT...Hehehe bila difikirkan nak tergelak pun ada..Tak payah sembahyang..Just niat sudah memadai..Tak payah puasa...Just memadai dengan niat...Waaa best tu...Ekspress dan mudah..Tapi betul ke tu???? Haaa nanti aku akan bincangkan kemudian...
Kepala otak aku sekarang ni tak berupaya nak elaborate ayat or cerita yang panjang..Sebab aku berhadapan dengan muka mamak yang berserabai didepan sama...Aku pusing ke belakang pulak..Daaaah nampak macha sedang menebar roti...Pergghhh berkilat...Ehh bukan rotinya..Tapi tangan dan mukanya...Hilang selera otak aku...Hehehe..Pasti dengan budak-budak kat sebelah sana yang takde telinga..Bising nak mampos..Ntah apa yang diborakkan tak tahu laaa..Sabar....Ni hari raya korban...Kalau hilang sabar..Ade yang menjadi korban..Ok laaa aku nak balik..Tak best laa tempat ni...Nanti kene cari port baru yang baik punya...Ok jumpa lagik...Papai...

2 comments:

LINA said...

Uiii..tak nok nanya ke sape yang buat laksa asam te..ehem2..

La..ghopenye deme dtg ke rmh..teman dah lepas ke perok masa tu,xpe lah takde rezki nak jumpa kita..

Bila nak datang ke kuantannya?

Chenoreans said...

itu laaa pasee...orghang dtg umoh die..die lari plok..takpe leee meghajok dah kome ni....takpe laaa..alaaa kome mmg maleh tanye sape yg masok tu...buat dono jerk laaa...hahahaha..nanti kome turun kuantan...insyaAllah...coming soon...tungguuuuuu...